Інформуємо про ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН
Це викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги. Відповідно до ст. 40 Конституції України та Закону України «Про звернення громадян», усі мають право звертатися до органів влади та посадових і службових осіб цих органів, що зобовʼязані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Чому це важливо?
Чинним законодавством закріплено прямий обовʼязок органів влади в межах своїх повноважень обʼєктивно, всебічно і вчасно розглядати заяви (клопотання) та скарги громадян, перевіряти викладені в них факти і надавати на них належні та обґрунтовані відповіді. Це правило діє і під час воєнного стану.
Як цим користуватися?
1. Звернення громадян повинен розглядати той орган, до компетенції якого належить вирішення порушених у цих зверненнях питань.
2. Якщо у зверненні міститься низка питань, частина з яких не належить до компетенції цього органу, то він розглядає лише ті, які належать до його компетенції, а також пересилає звернення громадянина до інших органів за компетенцією із зазначенням у супровідному листі, щодо яких саме питань пересилає лист за належністю, про що також повідомляє громадянина.
3. Звернення за строками їхнього розгляду можна умовно поділити на три категорії:
- які не потребують додаткового вивчення – невідкладно, але не пізніше 15 календарних днів від дня їх отримання;
- які не можуть бути розглянуті негайно та потребують додаткового вивчення – протягом 1 місяця;
- які неможливо розглянути та вирішити протягом 1 місяця – розглядаються та вирішуються протягом 45 календарних днів (про що повідомляється заявнику).