Міські депутати переглянули ставки місцевих податків та зборів, затвердили граничну чисельність та штати працівників закладів освіти, культури, туризму, молоді та спорту, засновником яких є Радивилівська міська рада. Загалом, винесли позитивні рішення з більш як двох десятків  питань порядку денного під час роботи чергової, шістнадцятої сесії, яка відбулась минулої п’ятниці, десятого лютого.

Виваженість на тлі загальноекономічної нестабільності – той основний потенціал, що нині якісно координує роботу всього депутатського корпусу міської ради. Під час засідань постійних комісій, наприклад, в ході яких перед міськими обранцями стоїть дуже непросте завдання – досягнути спільного консенсусу, щоб задовольняти запити населення, зберегти сприятливу платформу для представників малого та середнього бізнесу, і, разом з тим,  забезпечувати простір для перспективного розвитку нашої об’єднаної громади, саме виваженість та вміння дослухатися до аргументів, їх якісно аналізувати, дозволяє депутатам не перетворювати сесійну залу на місце для політичних ігрищ, а працювати у злагодженому ритмі, плідно вирішуючи проблеми виборців. А таких на порядок денний сесії назбиралось ні мало, ні багато –більше двох десятків. Участь у роботі сесії взяли депутат обласної ради А.І.Грисюк, в.о. старост сіл Радивилівської ОТГ,  заступники міського голови та начальники відділів міської ради.

Приємним епіграфом перед  початком голосування став виступ  голови обласної профспілкової організації працівників державних установ Іларіона Сергійовича Кучерявого, який прибув у сесійну залу міської ради з почесною місією  – засвідчити свою повагу та вручити міському голові Миколі Аракеловичу Карапетяну  нагрудний  знак від Центрального комітету профспілки.

Безкоштовно лише до певної межі…

Перш, ніж затвердити порядок денний сесії за основу і в цілому, депутат міської ради В.Теслюк запропонував внести до нього зміни та доповнення: ініціював, зокрема, встановити вартість витрат на копіювання, друк та сканування документів форматом А4, що їх Радивилівська міська рада та її виконавчі органи дуже часто змушені надавати у відповідь на різні запити громадян. Інколи навіть дивні запити, так аргументував депутат, адже окремі запитувачі, не стільки користуючись, а, на його думку, зловживаючи Законом України «Про доступ до публічної  інформації», вимагають не одну-дві - по  кількасот сторінок копій документів! Такі рутинні відписування по-перше, коштують значних матеріальних затрат, а по-друге, відбирають левову частку робочого часу. Бо, готуючи настільки об’ємні письмові відповіді, доводиться опрацювати не один оберемок архівних документів. Тож депутати з розумінням підтримали запропоновані В.Теслюком зміни до порядку денного. А згодом, під час голосування, прийняли рішення, у якому йдеться, що, починаючи від 1 січня цього року, згідно калькуляції  собівартості, враховуючи середню ціну ксероксного паперу, експлуатації картриджа, розмір оплати однієї години посадової особи міської ради тощо, друк та копіювання одного документа коштуватиме запитувачу інформації 7, 6 грн. У випадку, якщо запитувач вимагає направити йому листи з відповідними документами,  до розміру витрат з копіювання (друку) додається ще й вартість  поштових послуг. Собівартість сканування документів формату А4 та меншого розміру з подальшим відправленням електронною поштою становить 6, 6 грн, що дорівнює 0, 21 відсотка від мінімальної заробітної платні. Особлива примітка:  копіювання чи друк документів, форматом А4, в кількості до 10 примірників, запитувачу надаватиметься безкоштовно.

Вільні кошти міської скарбниці зберігатимуть на депозиті

За таке рішення, яке дозволить більш раціонально використовувати бюджетні кошти об’єднаної громади,  депутати теж висловили своє беззаперечне «за». Відтак, фінансово-економічному відділу міської ради надано дозвіл розмістити вільні кошти загального та спеціального фондів міського бюджету (якщо такі будуть в наявності) на депозитних рахунках в установах банків у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, згідно з вимогами Бюджетного Кодексу України, без обмежень у сумах. Оскільки банківські установи обиратимуть на конкурсних засадах,  то під час голосування було затверджено й склад комісії по проведенню конкурсу з відбору банків для розміщення тимчасово вільних коштів з міського бюджету на депозитному рахунку.  

Без чіткого розуміння подальшої долі лікарень…

У зв’язку із затвердженням трьох  госпітальних округів у Рівненській області, куди не увійшов лікарняний комплекс Радивилівської РЛ, жителі об’єднаної громади, як і всього району, ризикують залишитися без належної медичної допомоги. І це при тому, що в інфраструктурі нині діючої лікарні відбуваються очевидні якісні зміни. Зокрема, тільки-но завершився капітальний ремонт пологового відділення, де проведено заміну покрівлі, встановлено енергозберігаючі вікна та двері.

Впровадженню реформи в галузі охорони здоров’я має передувати широкомасштабна інформаційна кампанія та громадські обговорення із залученням медичної спільноти, представників громадськості, працівників ЗМІ, вважають депутати Радивилівської об’єднаної громади, а тому направили розлоге звернення до Верховної ради України, Кабінету Міністрів України, Рівненської обласної ради та Рівненської обласної державної адміністрації щодо ситуації, яка склалася з формуванням проекту госпітальних округів в області. У тексті звернення йдеться про те, що неприпустимо розпочинати таку важливу для держави реформу, негативні наслідки якої відчують на собі всі українці, без відповідної роз’яснювальної роботи та інформації, а також без чіткого розуміння подальшої долі лікарень. Кожен громадянин має право знати, яке медичне обслуговування його очікує та на якому рівні буде надаватися медична допомога після реформи на різних за своїм статусом територіях. Враховуючи це, радивилівські  депутати наполягають на призупиненні дії відповідних пунктів постанови Кабінету Міністрів України від 30 листопада минулого року №932 «Про затвердження порядку створення  госпітальних округів» до відпрацювання Міністерством охорони здоров’я України повного пакету необхідних нормативно-правових актів по формуванню госпітальних округів та узгодженню їх з населенням а також з  органами місцевого самоврядування.  В умовах, що склалися, є необхідність створення нових, більш актуальних законів «Про охорону здоров’я в Україні» та «Про медичне страхування в Україні», де слід передбачити різні форми надання медичних послуг населенню, визначити їх рівень та об’єм надання за державні кошти (сектор гарантованого державного забезпечення, страхування, страхові кампанії з надання медичних послуг і контролю за якістю їх надання). Окрім іншого, цілком обґрунтовано вважає депутатський корпус, впровадженню реформи в галузі охорони здоров’я має передувати широкомасштабна інформаційна кампанія та громадські обговорення із залученням медичної спільноти, представників громадськості, працівників ЗМІ.

При розподілі коштів – запрошувати представників громад

У відповідному рішенні депутати підтримали ще одне звернення до Рівненської обласної ради та Рівненської обласної державної адміністрації. У затвердженій редакції  тексту йдеться про наступне: «Рівень розвитку громади та області визначається за рівнем розвитку інфраструктури. За роки незалежності України місто Радивилів не отримувало необхідної державної підтримки, спрямованої на будівництво доріг, соціальної сфери, спортивних комплексів. На сьогоднішній день місто розвивається, беручи участь у різноманітних програмах, проектах, грантах на умовах співфінансування. Місто Радивилів – це «західна брама» Рівненської області, і є візитною карткою Рівненщини. Однак, депутатів міської ради непокоять питання розподілу коштів з обласного бюджету розвитку на потреби громади, а саме – на покращення існуючої та розбудови інженерно-транспортної та соціальної структур об’єднаної громади.»

У зв’язку з цим депутати справедливо звертають увагу обласних чиновників, аби ті, розподіляючи  кошти з бюджету розвитку, взяли за правило запрошувати представників громад щодо захисту своїх проектів та пропорційного розподілу фінансування по регіонах.

«…Увільнень не уникнути»

Серед інших питань порядку денного депутати затвердили зміни до міського бюджету, ухвалили «Програму запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру та захисту населення і територій Радивилівської міської ОТГ у разі їх виникнення на 2017 рік», надали дозвіл прийняти у комунальну власність частини дороги вул.Лев’ятинської, реорганізувати шляхом приєднання КЗК «Радивилівський міський центр культури, дозвілля  та мистецтв» до КЗ «Радивилівський міський будинок культури».  Про затвердження граничної чисельності  та штатів працівників культурно-освітніх закладів, засновником яких є Радивилівська міська рада, доповіла начальник відділу  освіти,  культури, туризму, молоді та спорту І.Ковалевська. Як підрахував у ході висвітлення цього питання депутат В.Дідук, всього по закладах освіти, культури, молоді та спорту об’єднаної громади, з числа обслуговуючого персоналу та адміністрацій, разом буде скорочено приблизно 33,75 ставок. На що начальник відділу повідомила, що проблема ця – одна з найболючіших, і назрівала довгі місяці. Однак, цієї гострої її фази вдалося б уникнути в разі вчасного проведення оптимізації штатів ще до передачі вказаних вище закладів на фінансове утримання Радивилівської об’єднаної громади. Передусім, як наголосила доповідачка, більшість змін відбудеться у розподілі трудового навантаження між працівниками.  Однак у тих закладах, де  число працюючих в рази перевищує потреби шістнадцятитисячної об’єднаної громади, увільнень не уникнути.

Продовжуючи розгляд земельних питань

Під час роботи сесії значна увага приділялась блоку питань, що регулюють земельні відносини громадян.  В їх числі, зокрема, було затверджено перелік технічної документації із землеустрою, надано дозвіл на розроблення детального плану території, призначеної для комплексної забудови в с.Дружба, внесено зміни до Програми розвитку земельних відносин в м.Радивилів, розглянуто заяву жительки с.Батьків Тетяни Олійник, матері військовополоненого Олександра Олійника, з метою виділення її синові земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель. Щоб стати на захист прав учасника АТО, який впродовж двох років знаходиться в полоні фіктивного квазідержавного утворення ДНР, депутати  Радивилівської міської ради своїм рішенням зарезервували наділ, розміром 0, 12 га, в с.Батьків. Після  звільнення нашого земляка з полону, цю землю йому нададуть під будівництво.

 

 

Податки і збори - як джерело наповнення бюджету громади...

Щоб збалансувати бюджетні надходження у 2017 році, з метою приведення до вимог діючого законодавства деяких рішень міської ради, а також колишніх Дружбівської, Немирівської, Підзамчівської та Башарівської сільських рад, депутати внесли зміни у ставки місцевих податків та зборів.  Зокрема, в ході голосування ними було затверджено ставки податку  на   нерухоме  майно, відмінне  від  земельної ділянки  для об’єктів житлової або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб на території міста та сіл Радивилівської ОТГ, встановлено транспортний податок за кожен легковий автомобіль, що є об'єктом оподаткування відповідно до чинного законодавства, ухвалено ставку туристичного збору, збору за місця для паркування транспортних засобів тощо. Розглядаючи податки на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки  для об’єктів житлової нерухомості міста й сіл об’єднаної громади,  депутати відштовхувались від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня цього року. З пропозицію знизити ставку оподаткування на житлові будинки з 0, 35 відсотка до 0,3 від мінімальної зарплатні лише для жителів сіл об’єднаної громади виступила депутат з с.Підзамче Л.Білевич. Адже, згідно першої редакції проекту рішення, і міським жителям було передбачено ставку у розмірі 0, 4 відсотки. Однак, після деяких обговорень, більшістю голосів було підтримано пропозицію депутата О.Дідука   - а саме - урівняти ставки у цьому пункті як для міських жителів, так і мешканцям села до  розміру 0,3 відсотки від мінімальної заробітної плати.

У роботі сесії оголосили перерву.

Наталка Янчин